środa, 2 marca 2011

Kanty

Przestrzeń Galerii 2b+r Na Bukowińskiej jest inspirująca. Ocierają się wszak o nią mieszkańcy, gdy idą korytarzami do wind, kiedy wchodzą i wychodzą z budynku. Staje się ona elementem wystroju ich domu. Zaczepia, w najlepszym tego słowa sensie. To tu pojawiło się w mojej głowie hasło "Od sztuki nie uciekniesz".
Na jednym z narożników tego domu przylepiłem kiedyś wielką wlepę z deklaracją "Jestem przeciw kantom". Zainteresowanie węgłami przyniosło pracę "Kanty", którą dziś /17.10.2008/ eksponuję na Bukowińskiej. Walczę w niej o przywrócenie fotografii trójwymiarowości, która zawsze pozorowana jest na dwuwymiarowej płaszczyźnie zdjęcia. Przeciw temu przekłamaniu, obecnemu przecież i w malarstwie, protestuję swoimi zdjęciami. Jestem przeciw takim kantom, atakując widza trzecim wymiarem ujętym fotograficznie. Moje "Kanty" przeciw kantom. W galerii na Bukowińskiej, z myślą o której je tworzyłem.



Brak komentarzy: