środa, 9 lutego 2011

Cecylia

Cecylia, jak wszyscy ludzie na świecie wzięła się z Facebook’a.  Salwator natomiast pojawił się w czasach, gdy Facebook nie śmiał się nawet samemu sobie przyśnić. Facebook’a wtedy nie było zupełnie. Na Salwator zawiózł mnie tramwaj.  Jechałem nim od Oleandrów. Nie sam. Jechałem w towarzystwie Osoby, która popatrzyła na mnie tak, jak nikt jeszcze nigdy na mnie nie patrzył. I zawiodła mnie na Salwator. I powiedziała – to jest Salwator. Wtedy była Wielkanoc, czyli była wiosna. Potem poszliśmy na cmentarz, co jest kawałek dalej i szybko wystrugałem Jej łyżeczkę z patyka, żeby miała czym zjeść jogurt. Potem już wróciliśmy na Oleandry.
Teraz zawsze jeżdżę na Salwator i chodzę w kółko i patrzę w okna. W każdym z nich pragnęliśmy wtedy zamieszkać. Pokazuję Salwator moim znajomym. Bliższym i dalszym. Kilka ładnych łyżeczek od tamtego czasu wystrugałem.  A Cecylia?
Jeszcze chwila cierpliwości. Teraz czas na Italo Calvino. On pojawił się, kiedy zupełnie i całkowicie nie było jeszcze Cecylii. I ma się rozumieć Facebook’a. Pojawił się pod postacią Wicehrabiego Przepołowionego. Narobił szumu i zamętu w głowie i się zaszył.

Wychynął znów całkiem niedawno. Leżał, rozwalał się i kusił nowiutką okładką. Ba! Dwiema okładkami. Obok Wicehrabiego wylegiwał się niezgodnie z ideą Baron Drzewołaz. Łypnąłem na obu pożądliwym okiem, gdy nagle obok, bialutko, cichutko zmaterializował się Gabinet Kolekcjonera. I zawisła w powietrzu wyciągnięta ku Baronowi dłoń i podążyła zdecydowanym ruchem ku Perecowi i dokonał się wybór. A Cecylia? Jak dokonała się Cecylia? Z wyboru, czy z życia. Bo jedna wróżka w telewizji, gdy pani powiedziała jej przez telefon, że nie ma dwojga, tylko troje dzieci, odparła bez wątpliwości – z kart wychodzi, że dwoje. To trzecie pewnie jest z życia.
Cecylia jest z Facebook'a. Wanda Michalak była wcześniej, ale też jest z Facebook'a, no i Wanda zagadała do Cecylii a ja patrzę, i oczom nie wierzę – Cecylia jest na Salwadorze, Cecylia jest na drzewach, Cecylia rzuca z tych drzew Baronem w tych co na dole. Nie wiem w kogo trafiła. Wiem, że zostałem trafiony. Tak trafiłem na Cecylię. Malik.

Brak komentarzy: