niedziela, 9 sierpnia 2015

Dokąd zmierzasz?

"Proza miasta" to projekt Laboratorium Edukacji Twórczej CSW Zamek Ujazdowski. Miał on miejsce w czerwcu bieżącego roku w okolicach Placu na Rozdrożu. Zostałem zaproszony do udziału w tym wydarzeniu. Mój pomysł nosił tytuł "Dokąd zmierzasz". Miejsce przy trakcie spacerowym w Alejach Ujazdowskich gwarantowało pojawianie się coraz to nowych przechodniów, których mogłem zaprosić do współudziału w mojej akcji. Dokąd zmierzasz stopą, dłonią sercem lub głową? - zapytywałem proponując wybór. Stopą - padała odpowiedź, a ja na planszy 50x50 cm obrysowywałem kontur stopy owej osoby i prosiłem, by w tle lub w obrysie stopy odpowiedziała ona na postawione pytanie. W przypadku głowy lub serca, obrys poszerzał się o opcje "z profilu lub en face".

Czy to odprężenie po nocnej burzy, czy inne czynniki sprawiły, że chętnych nie brakowało przez cały dzień i przygotowana przestrzeń między drzewami wypełniła sie odpowiedziami. Dorośli i dzieci, całe rodziny pisały dokąd zmierzają. Zajęty obrysami nie miałem czasu wziąć aparatu do ręki. Pstryknąłem kilka zaledwie zdjęć, ale Zbyszek Gozdecki z Laboratorium pięknie rzecz zdokumentował.














 







Brak komentarzy: